התקרית בחברון: אחד החיילים נשפט ל- 10 ימי מאסר

בנצי לייזרוביץ 2 Comment on התקרית בחברון: אחד החיילים נשפט ל- 10 ימי מאסר

התקרית שאירעה ביום שישי האחרון בחברון: החייל שתועד אומר לפעילי השמאל "בן גביר יעשה פה סדר" נשפט לעשרה ימי מאסר. עורך דינו מסר: "חרצו את דינו מעל כל במה אפשרית"

צילום: יונתן סינדל\פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום שישי האחרון הגיעו פעילי שמאל לחברון, לטענתם: "להזדהות עם הפלסטינים אחרי שבת חיי שרה שהייתה במקום". במקום התפתחה מהומה, כאשר חייל אחד תועד אומר לפעילים "בן גביר יעשה פה סדר", וחייל אחר הכה את אחד הפעילים בעת שעצר אותו.

הלוחם שאמר לפעילים שבן גביר יעשה סדר,  נשפט אמש (ב') בידי המג"ד בדין משמעתי ל-10 ימי מאסר.

את החייל מייצג עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו. עו"ד שטיינר מסר: "החייל הובא לדין משמעתי – שיפוט ע"י גורמי הפיקוד – אחר שהפיקוד הבכיר כבר חרץ את דינו מעל לכל במה אפשרית. הוא ביקש להישפט כאילו לא היה זה אירוע מתוקשר, ובסוף הוטל עליו עונש של כליאה בפועל, חרף גרסה ברורה שהציג, לפיה לא הייתה לו כל כוונה להביע עמדה פוליטית או לפעול בניגוד להוראות. עונש שפשוט שנגזר מראש".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיב בחריפות וכתב: "לשלוח חייל לכלא ל-10 ימים רק בגלל שאמר "בן גביר יעשה פה סדר", זה חציית קו אדום והעברת מסר של פגיעה בחיילי צה"ל. אסור לתת לאנרכיסטים שמוציאים את דיבתנו רעה לנצח, צריך לתת גב ללוחמים ולא להחליש אותם. חיילי צה"ל הם המגינים שלנו ואנחנו נגן עליהם. הגיע הזמן".

ח״כ משה ארבל מש"ס הגיב לו: "ח״כ איתמר בן גביר ידידי, אני קורא לך להשאיר את צה״ל מחוץ לשיח הפוליטי. אסור לאפשר בשום אופן ללוחם צה״ל במדים להתבטא בעד שום מפלגה באופן הזה. חיילי ולוחמי צה״ל האהובים העומדים על משמר ארצנו חייבים להיות לפחות קומה אחת מעל העסקונה הפוליטית".

חברו לסיעה, ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס אף הוא לאירוע ואמר לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר": "המסר שחייל הולך לכלא, וזה שהפריע לו מסתובב חופשי לא מתקבל על הדעת במדינה מתוקנת. החיילים שם שומרים על חיי המתיישבים, ומתמודדים עם סכנת חיים יומיומית".

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תאר לעצמך אם אותו חייל היה אומר לחרדי לך לאירן או עוד מעט ליברמן יריץ אותכם למזבלה כולם היו אומרים לא פלא שהחייל פרץ אחרי שהחרדי בטוח הציק לו מבלי לבדוק את העובדות אבל כאן מדובר בפעיל שמאל נכון יש כמה דרגות של אזרחים לשיטת השמאל החרדי הוא סוג ג אחרי הערבים